Wednesday, October 19, 2011

Demi masa depan ASB loan

Salam sume,

Hari ni aku hepy sgt sbb loan yg aku submit Senin lps dh approve.Dpt call dr akk mbb tu bgtau loan dh ok.Aku dh ade 1 sijil ASB yg dh lame aku buat dulu.Rs nyer ade la dlm 6 thn lps.Sijil dulu aku wt 10K je selama 10 thn.Yg sijil kedua ni aku apply 40K tp loan lama la 20 thn.Tp xpe la untuk ms dpn gak...Aku bkn keje gomen.Jd aku kene beringat selalu.

Nak harap simpan bln2 tu cam xde jer.Simpan kt shopping mall or online shopping mmg selalu.Pelik tp itu la aku....Pantang ade duit,ade je aku nak beli.Jd lelap mata je wt loan ni.Sbln pn bkn byk pun kene byr rs x smpi pun rm300.Xpe la susah2 dahulu,senang2 kemudian.

Tapi rasa nyer aku x mampu byr dua-dua sijil nie jd lps dividen dpt Jan 2012 ni aku akn potong 1 sijil.Aku nak hadap 1 je.Blh pengsan klu byr semua...Akk mbb tu ckp klu jual semula saham tu dpt gak aku dlm 5K..xpe la dpt juga dari xde.Leh gak aku wt tmbah2 nti mana la tau loan umah lulus.Leh gak aku wt beli brg umah....Hari2 doa semoga semuanyer ok.

K la xnak melalut lagi...Nti la klu ade good new's tentang umah aku cite lg.

"Kita sendiri je yg boleh mencorakkan masa dpn kita"


(pic dari guggle yer)
Buku aku cantik lg wlupun dlm isi nyer x brape cntek hihihi.......


2 comments:

irmafittaputri said...

huhuhu ade gak saving...ni semenjak prepare nk msk umah..total lost saving...dok kuis sana sini..hapdet ye psl umah...

salam kenal \(::)/

Sastra Dania said...

Hehe xpe brbaloi2 kan rumah sndri...Sekurangnye2 irma dh ade hrta>Duit hbes pun puas hati kan...Saving?ermm hrp duit ASB ni je la.Ade la skit2 tuk masa dpn.Lama x proses loan?Liya pn duk proses beli umh tp msh blum settle lg.Insyallah doakan kami.

Nice to meet u...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright © 2012 Reserved to MUMMY DANIA Design with love by CikBulat